Maturita 2014: Výsledky didaktického testu z angličtiny

maturitni-test-anglictina-2014-vysledkyPodívejte se na výsledky ostrého didaktického testu z anglického jazyka na jaře 2014 a sdílejte řešení se svými spolužáky a přáteli. Své výsledky můžete porovnat se správným řešením a zjistit tak, jak jste letos u maturitního testu z angličtiny dopadli. Přejeme všem maturantům z AJ co nejlepší hodnocení a úspěch.

Podívejte se také, jak jste mohli napsat písemnou práci z angličtiny 2014 na jedničku a jaké byly nejčastější otazníky kolem zadání písemné práce 2014.

Je po písemné práci a didaktickém testu z angličtiny, je čas na poslední část státní maturity z anglického jazyka: maturitní ústní zkouška z anglického jazyka

Zadání didaktického testu 2014 anglický jazyk

Poslech k didaktickému testu z angličtiny 2014 (58MB)

Záznamový arch pro didaktický test z angličtiny 2014

Didaktický test angličtina 2014 – řešení a výsledky

1. ČÁST

  • 1 C
  • 2 B
  • 3 B
  • 4 B

2. ČÁST

  • 5 P
  • 6 P
  • 7 P
  • 8 P
  • 9 N
  • 10 N
  • 11 N
  • 12 N

3. ČÁST

  • 13 7/seven
  • 141928/nineteen twenty-eight
  • 15 paintings/pictures/art/painting
  • 16(orange) lamp
  • 17(tropical) fish
  • 18 captain/captain of a ship/ship captain
  • 19 boxing ring/box ring/ring/boxing rink

4. ČÁST

  • 20 B
  • 21 C
  • 22 A
  • 23 C

5. ČÁST

  • 24 C
  • 25 B
  • 26 B
  • 27 C
  • 28 A

6. ČÁST

  • 29 N
  • 30 P
  • 31 N
  • 32 N
  • 33 P
  • 34 P
  • 35 P
  • 36 P
  • 37 P
  • 38 P

7. ČÁST

  • 39 C
  • 40 A
  • 41 C
  • 42 D
  • 43 C

8. ČÁST

  • 44 F
  • 45 D
  • 46 G
  • 47 B
  • 48 E

9. ČÁST

  • 49 C
  • 50 B
  • 51 B
  • 52 A
  • 53 C
  • 54 B
  • 55 B
  • 56 B
  • 57 A
  • 58 B
  • 59 A
  • 60 C
  • 61 C
  • 62 B
  • 63 C

ČTĚTE TAKÉ: Šest bodů pro excelentní popis obrázků v angličtině k maturitní ústní zkoušce

319 komentářů u “Maturita 2014: Výsledky didaktického testu z angličtiny

  1. Jak může přijít baba na hlídání pozdě, když oni ještě neodešli? Přišla v pravou chvíli 🙂

    • Já jsem zoufalá, dělám si tady didakťáky, protože mě to čeká příští rok a narazím na Vaší hlášku 😀 Tohle mě teda rozesmálo a jdu se aspoň učit s úsměvem 😀

  2. Dobrý den, chci se zeptat zda u SPU-O 2, je nějaké přizpusobení co se týče anglického poslechu.Děkuji předem

    • Jano, výsledky přinášíme co nejdřívě po zveřejnění zadání v den maturit. Takže u nás 😉

  3. Dobrý den, rada bych se zeptala, jestli mužu mit v didaktickem testu v jedné z castí ( poslech nebo porozumeni ) 0 bodů, abych uspěla?
    Děkuji za odpověd 🙂

    • Judito, celé řešení je zde, je asi nutné na stránce sjet trošku níže 😉 🙂 Mnoho pohodové přípravy přejeme 🙂

  4. Dobrý den,prosím kde najdu výsledky ukáže se mi jen půlka a dále už vůbec nic :/

  5. Dobrý den, chtěla bych se zeptat, když jsem test napsala na 46 bodů, jaká známka z toho plyne.
    Děkuji za odpověď.

  6. Dobrý den,

    Mám z aj dida test 37 bodů neboli 58,74 %. Má otázka zní, zda je to ještě 3 nebo už 4.

    Podle mě je to za 4 :-/

    Děkuji za odpověd.

  7. Dobrý den mám dotaz, proč v části 9 u otázky číslo 55 není správná odpověď A, ale B?Děkuji

  8. Zdravím, myslíte, že mi u Hemingwaye uznají „a tropical fish“ s tím členem? Měla jsem pocit, že tam mluvili jen o jedné.

  9. One more thing to all confused students. I have no idea, why it is not mentioned in Czech schools – when I lived overseas and went to school and then to Uni, whatever English essay we had to write and count all the words, we never counted „a“, „an“, „of“ etc. – these were not then considered as „words“. Therefore „captain of a ship“, or as I commented this answer previously, where I wrote that it should have been „captain of his ship“ makes only 2 and 3 words respectively anyway. I suppose then, that in Czech, you probably count everything – but it is an English test, not a Czech test. So how should students then count words in this country in the maturita from the English language? Please advise, thank you, J.

    • have just replied but it didn’t show, so here it is again: different country, different rules.
      I think, while you were taking exams in an English speaking country, it was for a different reason than being tested English knowledge in this country (or any other country where English in not an official language). Hope this helps.

  10. I would like to send a comment regarding listening part 3, question 18 – your official answer is „captain of a ship“. However when you listen to the story, this captain was actually a captain of Hemingway’s ship. Therefore the right answer should be „captain of his ship“ – he was not just any captain, but a captain of Hemingway’s ship. Does it mean, that if I did the actual maturita and I wrote „his“ instead of „a“, then someone would mark me wrong? You haven’t written down both possible answers. Thank you for your answer and hope you seriously consider my comment and the students‘ answers who had this answer.

  11. Dobrý den, můžu se zeptat prosím jak je to s tím hodnocením? Má doručovatelka mi dnes říkala že se to prý hodnotí každé zvlášt poslechová část když se nesplní a to čtení s jazyk. kompetencí tak že prý už je nesplněno. že prý až pak když obě části splníme tak teprve pak se to sčítá dohromady a následně udělá známka.jak to tedy je?
    a nemáte špatně výsledek u otázky č. 58 nemá tam být nothing?jako nic o té dívce nevěděl.

    • Nemůže to být nothing, protože by tam byl dvojitý zápor. Nemůže být didn´t nothing, protože už tam jeden zápor je, anything má v tomhle případě stejný význam jako nothing.

    • V Anglické větě nemůžeš mít 2x zápor..tzn abys dal nothing muselo by tam být: he did know nothing. a ANYthing místo SOMEthing je protože v otázkách a záporech se dává any..

  12. Proč v úloze 56 nemůže být správná odpověď A? Když je tam SINCE? Ever since the picture was published..proč nemůže být has been published?

  13. Nakonec mi to vyšlo asi na 93,65 %
    Ten doplňovací poslech – nechápu jak jsem mohl místo „tropical fish“ napsat SIXTY (60) :D, místo „captain of a ship“ jsem napsal jen SHIP a boxing ring jsem si jen tak prostě nahradil za HOUSE – to bylo poprvé co jsem v poslechu vůbec neslyšel, že by se tam něco zmiňovalo – ani na poprvé ani na podruhé. A do poslechu jsme prostě vychytali zvonění – nemá se to během maturit vypínat, aby to nerušilo? 😀

    • Taky jsem tam poprvé dal 60 🙂 Až při další části jsem si vzpomněl, že je to jinak a mám tam FISHES, takže taky blbě…

  14. Dobrý den,
    všiml jsem si, že nejsem jediný, kdo u poslechové části místo požadovaného slova „fish“ napsal „fishes“ Bude mi tato odpověd uznaná ? Děkuji

    • Některá podstatná jména mají stejný tvar v jednotném i množném čísle:
      • sheep – sheep
      • fish – fish
      • aircraft – aircraft
      • species – species
      • deer – deer
      • trout – trout
      (a další)

  15. Dobrý den, ráda bych se zeptala, jestli se bude hledět na chybu jako ,,captian“ místo ,,captain“. A ty odpovědi ,,(orage) lamp“ a ,,(tropical) fish“ si nejste jistí, co tam CERMAT požaduje, nebo jsou správné obě možnosti? Potřebuju totiž nasbírat co nejvíce bodů, blbostí jsem jich 15 ztratila, když jsem do archu nezapsala ze sešitu poslední cvičení na 15 bodů 🙁

  16. Můžu se zeptat, kdo stojí za vytvářením těchto stránek? Někde jsem četla, že je vytvářejí sami hodnotitelé. Je tedy možné výsledkům a vysvětleným chybám v písemných pracích opravdu věřit? 🙂

  17. Zdravím,
    Zajímalo by mě, jestli bude počítáno jako správná odpověď, když jsem dal „a captain“ a „an boxing ring“ to „an“ vím, že je špatně, tak mě zajímá jestli to prostě budou brát jako chybu. Protože před prázdným políčkem bylo a/an , tak jsem myslel, že tam mám doplnit i právě ten člen. Takže když mám „an boxing ring“ tak to an- je špatně a mělo tam být jen boxing ring, tak jsem zvědavý jestli mi to teda budou počítat jako 0 bodů což asi nejspíše ano.
    Díky za odpověď či názory.

  18. Dobrý den,
    chci se zeptat, podle toho, jak jsem si teď počítal body to vypadá, že mám 54 bodů z 63….. Je to ještě jednička?
    Netuším totiž jaký je procentuální rozsah známek, abych si to vypočítal přímou úměrou.
    Děkuji předem za odpověď 🙂

  19. Zdravím,
    mám všetečnej dotaz 😀 u otázky číslo 1. je podle mě odpověď A.
    Muž mluví o tom jak nechal odbrzděné auto pod jablečným stromem které mu následně najelo do rybníka a poté mluví o tom že by se mělo vrátit brzy z opravy.

  20. Dobrý den, mohu se zeptat, proč nemůže být u 8. části DT u čísla 46 (4 univerzitní studenti) možnost C? Předem díky

  21. Dobrý den chci se zeptat platí u aj stejné procentuální hodnocení jako jste uvedli u čj?
    (Jednička odpovídá 100-88%, Dvojku získáte za 74-87%, Trojka odpovídá 59-73%, Čtyřka odpovídá 43-58%, Neprospěch u maturity znamená 0-42%)

  22. V 8. části: Proč by si čtveřice študáků (46) nemohla vybrat naprosto vyhovující byt (C), který má navíc působivý výhled na město? Co, milí tvůrci z CERMATU, zapříčinilo Vaši inklinaci ke slunečnému dvoupokojovému bytu? Co? Co??

    • Ten rýpavý tón bych si nechala 🙂 … ano cermat není dokonalý, jako ostatně nikdo … ale zde je to zcela jednoznačné … studenti si chtějí bydlení pouze pronajmout 🙂 … pochybuju, že jako standartní student budeš mít peníze na to, aby sis ho koupil 😀

    • U čtveřice studentů byl trošku chyták – úplně by jim vyhovovaly byty oba, ale jen ten slunečný byl k pronájmu..druhý k prodeji..a oni chtěli pronájem 🙂 (bylo to v zadání)

  23. Jsou to opravdu oficiální výsledky? Když se podívám u poslechu na: captain (of a ship), znamená to, že bylo bez závorky použito čtyř slov, což odporuje zadání. Pokud to tady už někdo zmínil, pardon.

  24. Mám důležitou otázku…dost důležitou pro mě …..Napsal jsem do okýnka „7 novels“ ale v kontextu jsem měl napsat jen „7“ …teď jsem z toho nervozni protože mi jde o známku. Co myslíte? ..díky

  25. U jedné z otevřených otázek mělo být captain nebo of ship a já napsala capitan Hemingway´s ship. myslíte, že by mi to mohlo být uznáno?

  26. Dobry den,
    chtela bych se Vas zeptat, pokud mam omylem paitings misto paintings, jestli se to nepocita.

    Dekuji.

    • Studentům „nižšího levelu“ je doporučen alespoň 3-týdenní kurz.
      -> […for lower levels, three weeks are recommended.]

  27. Dobry den,

    chtela bych se Vas zeptat, nejsem si jista, ale asi jsem se prepsala a napsala jsem misto paintings – paitings… Asi se mi to nezapocita, ze?

    Moc dekuji!

  28. Dobrý den,

    chci se optat (vůbec jsem to nepochopila), proč se má poslech a čtení sčítat?
    Já jsem si za každou správnou odpověď přičetla bod a nic jsem nesčítala a dosáhla jsem více jak 28 bodů. Nevadí tedy, že mám více bodů v druhé části didakťáku než v první??

    Děkuji za odpověď.

    • Celkem šlo z testu získat 63 bodů (23 za poslech a 40 za čtení), těch 28 bodů je dolní hranice čtyřky (po sečtení bodů z obou subtestů), takže pokud máš víc, tak jedině dobře pro Tebe 😉

    • První i druhá část je prostě jeden didaktický test a proto, jestli jsi v první části měla 10 budů a v druhé 30, máš dohromady 40 bodů z didaktického testu. jiné sčítání se nedělá.

    • To asi záleží na tom, jestli CERMAT uznává i americkou angličtinu, protože výraz FISHES se v té britské neobjevuje.

      • I’m afraid you’re wrong there; the word „fishes“ does exist, and refers to different kinds of fish. Similarly, you can talk about „fruits“ and „foods“ although the usual forms are singular.

    • Dobrý den, fish je nepočítatelné slovo, tudíž nelze vytvořit množné číslo „fishes“. Pouze one fish, two fish 😉

    • Nejsem úplný angličtinář, ale myslím že tvar „fishes“ vůbec neexistuje. „Fish“ je jak pro množný tak i pro jednotný číslo.

    • Obecně platí že fish je tvar pro jednotné i množné číslo. Tvarem fishes si nejsem jist, možná když odkazuji na více ryb zcela odlišného druhu…

    • Fishes znamená „druhy ryb“: takže pokud je užito např. 100 fishes jedná se o 100 druhů ryb. V textu je použito spojení tropické ryby – tropical fish.

    • Slovo FISHES existuje. Používá se ale pro více druhů ryb, takže například: There are all kinds of reef’s fishes/Je mnoho druhů pobřežních ryb. Pro obecný množný tvar se dnes už nepoužívá, je to zastaralý výraz.
      V kontextu toho testu je to špatně, ale je určitá šance, že to budou počítat.
      Ale možná se ve všem mýlím 🙂

  29. Dobrý den,
    bude mi uznáno, když jsem napsala French lamp 😀 nevím prostě jsem to tam slyšela 😀 nemám tam sice orange, ale je tam to „lamp“, což je podstatné! 😀
    Děkuji

      • o tom zcela pochybuji, je to špatně…nemůžeš si delat srandu z toho že napises suck you lamp a budes to mit dobre ?:D

  30. Dobrý den, proč je prosím v 6. části první nepravda a druhé pravda? A proč je ještě 4. od konce pravda? Děkuji

    • V prvním odstavci je napsáno, že kurz je vytvořen pro všechny urovně angličtiny, ale není tvořen pro ty co se Angličtinu nikdy neučili.. Proto NE. U druhého je pravda, protože je zde napsáno, že jsou obě dvě budovy od sebe situovány pouze dvě minuty, proto ANO, lze dojít pěšky. U toho čtvrtého od konce je napsáno : We never place students of the
      same mother tongue with a host family. Což znamená, že nikdy nedávají studenty kteří mluví stejným mateřským jazykem. Proto ANO

    • První- bylo psáno, že kurz je pro studenty všech levlů angličtiny, KROMĚ naprostých začátečníků (all levels of
      English except for complete-beginner level)
      Druhé- (Students can live either in the Holborn Halls of
      Residence, situated only a two-minute walk from the school, or with English host families.)
      čtvrté od konce- (We never place students of the
      same mother tongue with a host family.
      )
      všechno krásně formulováno a nebylo nic k nepochopení otázky, či odpovědi, jen možná dlouhý text, to mi taky dělalo problém

    • Máš napsáno,
      ……..“at all levels of English EXCEPT complete-begginer level“ což znamená, že ten kurz je určen pro všechny levely, kromě těch úplných začátečníků 🙂 proto nepravda

      předposlední odstavec – For lower levels, three weeks are recommended.

    • 4 od spodu je pravda protože v textu je že nikdy neberou studenty stejného mateřského jazyka. takže je to pravda.

      1 není pravda protože v otázce je jestli berou studenty neznají anglický jazyk, ale oni berou od začátečníků ale ne neznající tento jazyk.

      2 je pravda protože je v otázce psané že EHS je bez vzdálenosti od ubytovny.ale v textu je že je od ní 2 minuty chůze 🙂

  31. Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jestli je chyba, když jsem napsala „Captain“ s velkým C?
    Děkuji za odpověď 🙂

    Jinak jste super stránka, moc jste mi v těchto dnech pomohli 🙂

  32. Dobrý den,

    ráda bych se zeptala, zdali si myslíte, že mi CERMAT uzná:

    17. a tropical fish
    18. captain of ship (obětovala jsem člen jen proto, aby mi vyšel počet slov)

    Předem mockrát děkuji za odpověď.

  33. No jsem rád že nejsem jediný kdo stím měl problém, 18 chyb a bylo to dost těžké, jelikož jsem dostával 1 a 2 v angličtině a to jsme dělali těžké cvičení, stejně jako jsem se už x bavil na úrovni s cizinci a vždy mě chválili ( a nikdy jsem to od nich nechtěl) tak bych řekl že buďto za 1) ti co z tohodle mají jedničky tak to mají totálně naškrobené (takže gympl omg) a za 2) to nevypovídá o ničem jiném než že je to pakárna ve které posloucháte o tom že Erný sbíral obrazy a je to jeden z nejtěžších testů za posledních x let … čest a f**k this sh**

    • souhlasím, dělala jsem 4 nebo 5 jiných DT na zkoušku z posledních let a žádný nebyl tak těžký jako tento..hrůza

    • Jsem z gymplu…absolutně jsem se na to nepodíval a dal to na pohodu, takže nevím, co máš za problém s gymplem… Očividně si na něm v životě nebyl, tudíž opravdu nejlepší to soudit…

    • No, já nevím, vůbec jsem se na to ve volném čase nepřipravovala, jen jsme klasicky procvičovali ve škole a mám tam jednu chybu. Možná, že je to takhle udělané právě proto, aby to prostě jen tak neudělali všichni.. má se podle toho dát srovnávat úroveň vzdělávání..

    • Jestli tě chválili, a měl si samé jedničky.. Není možný abys měl 18 chyb :))) Nechcu tě urazit , ale zajímalo by mě s jakýma cizincama ses to vlastně bavil.. Já mám za jedna a jsem z prumyslovky, nikdy jsem angličtinu nehrotil. Stejně tak moji spolužáci .

    • včera jsem si udělal jeden zkušební test a z dneška mám jednu chybu (a ano, gympl – omg). vaše výpověď potvrzuje, že je státní maturita jeden z největších omylů českého školství.

    • Podle mě by tenhle test po osmi letech studia měl být schopný zvládnout úplně každý ! Byly to opravdové základy, všechno hrozně jednoduše podané a kdo to nedal, nebo si stěžuje, že to bylo těžké, tak měl raději maturovat z matiky !

    • Je jasný, že nám gymplákům to připadá jednodušší, ale to je otázka celkové úrovně a ne naškrobenosti. Ten test mně přišel jednoduchej a nechci bránit Cermat, ale na rozdíl od tý češtiny (která byla na pár místech dost sporná, byť taky jednoduchá) byl jasně udělanej a není o čem mluvit, nenašla jsem jediné sporné místo.

    • To myslíš vážně? Pokud jsi takhle lehký test napsal s 18 chybami a měl jsi na škole 1 celou dobu, tak to bych chtěla vidět tvoji učitelku a to „těžké cvičení“. Byla to úroveň A2 – B1. Nebyly tam žádné chytáky ani neznámé věci, pouze základní gramatika, která by se měla na střední škole probrat a je v osnovách. A nepiš tu o naškrobených gymplácích, Jsem z gymplu, nijak jsme se na to „neškrobili“ a většina to dala minimálně na 90%. Jde o kvalitu výuky na škole a vlastní zájem o jazyk. 🙂
      Není to ideální test, taky s emi jeho podoba nelíbí, ale svádět svoji neznalost na to, že je to pakárna a nějtěžsí test… Kinda pathetic, don’t you think?

    • Dobrý den,
      nemyslím si, že navštěvovat Gymnázium je známkou „škrobenosti“, či bezproblémového složení zkoušky. Na druhou stranu test nemůže být lehký pro všechny. Ve vašem případě bych byl rád za splnění zkoušky.

    • Nevím proč „gympl omg“, to, že je někdo na gymplu neznamená, že je na to našrocenej.
      Myslíš si, že mají gympláci nějakou výhodu? Měl jsi na vybranou taky. Tak tu nebreč!

    • Jestlis měl v tomto testu 18 chyb a dostávals 1 a 2 z angličtiny tak je něco opravdu špatně. Jsem sice z gymplu(omg) ale didaktický test z anj jsem psala poprvé v životě a nemám v něm více než jednu chybu, takže to asi nebude v naškrobenosti, ale ve znalostech. Není to pakárna,ale uplně normální primitivní test z anj

    • Nic proti, já se na to neučila, z angličtiny jsem celé 4 roky měla 2 z toho důvodu, že se mi nechtělo učit, dělat domácí úkoly a učit se slovíčka:D. S cizinci mluvím málokdy:D.V anglicky mluvící zemi sjem v životě nebyla a na státní maturitu jsem se nikdy nepřipravovala:D. S výsledkem 88% (což je 1) jsem zcela spokojená 😉 (a z češtinou – 78% – 1) :). A to jsem podprůměrná studentka obchodní akademie v Ostravě:D.

    • Cizinci tě většinou budou chválit, přestože tvoje angličtina může stát za houby. Pls, neber si do huby gympláky… každý máme stejné učebnice a kvalifikované kantory, je to jen o tom, že pokud se ti to zdálo obrovsky těžké, tak v tom případě jsi se nepřipravoval… a ano, na maturitu se očekává, že se připravíš (i když tento DT šel dát v poho i bez přípravy)

    • Pokud vím tak mám taky 1 a nejsem z gymplu a nemám to naškrobené. Testy z minulých let byly dá se říct stejné, akorát pozměněné. Takže se stačilo kouknout na testy z předešlých let a nebyl s tím problém.

    • Proti tomu tvrzení o gymplu se silně ohrazuji…jsem z gymplu, nepřipravovala jsem se na to nijak a mám to dobře. Spíš mě zaráží, že pokud jsi pravdu měl z těžkých cvičení 1, nebo 2, tak jak ti tohle mohlo přijít těžké….?

    • Angličtinu umím převážně z praxe, nic našrocené nemám a víc jak 3 chyby mít nebudu. Na gymnázium také nechodím. Asi hold bude chyba v tobě, ten test byl opravdu jednoduchý, obzvlášť pokud jste dělali těká cvičení.

      • Jsem z gymplu, na škole mě naučili maximalne věci k matuře ustní a gramatiku nikdo neřešil. Tady jde o to jestli jsi trochu talent, nevim jak by ses mohl ucit:D mě to přišlo naprosto primitivni, stejně jako test z čj, který byl pro naprosté hlupáky. Chápu, že je to dělané i pro učiliště…ale tolik prachů u toho a nemá to uroven:D

  34. Proč je u 35 pravda? I když je to logické, z věty a konkrétně ze slova „with“ vyplývá, že jazyk studentů a rodiny nebude stejný..

  35. U otázky číslo 34 je to nejednoznačně určené.. Neměla by být uznaná… Větu:
    The minimum stay is two weeks; for lower levels, three weeks are recommended.
    .. Si může člověk (volně) přeložit jako, minimální doba pobytu jsou 2 týdny, pro nižší úroveň doporučujeme pobyt na 3 týdny…. Ale taky jako: minimální doba pobytu jsou 2 týdny, pro nižší úroveň je minimální doba pobytu tři týdny.. Není to jednoznačné.. Kdyby v otázce nebylo na konci at least – nebylo by co řešit

    Students at lower levels are advised to do a three-week course at least

    • Nevím, co je na tom nejasného, je jim doporučeno zůstat 3 týdny (lower level), ale když by třeba nechtěli, nikdo je tam nedrží…

      • Souhlasím! Nejde totiž o advised nebo recommended, jde o „at least“ na konci věty v otázce.. Tři týdny jsou jim doporučeny, to je bez pochyb, ale jde o to jestli jsou jim doporučeny tři týdny minimálně, nebo ne.. Podle mě je to taky špatně, protože v textu stojí pouze: for
        lower levels, three weeks are recommended – nikde tam to nejméně/alespoň není 😉

  36. Podle mě se dá 50. v posledním cvičení pochopit dvěma způsoby… 1. Bylo to od dnešní doby… 2. Bylo to od doby kdy byla ta fotka v tom časopise… Já to pochopila tím druhým způsobem.

  37. Dobrý den, uznají mí captain of ship? V zadání bylo, že se mají uvést pouze 3 slova, takže mi captain of a ship přišlo dost dlouhý.

  38. YES 89% a u toho poslechu sem napsal captain of Hemingway´s ship (vůbec sem nevěděl že tam mají být tři slova ) 🙂

  39. Dobrý den,

    tohle jsou již oficiální výsledky?

    Doufám, ze jo protože to mam na hraně 30 bodů. A nevím jaké jsem dala 4 odpovědi.

    Tak snad se to nezmění.

    Hezký den.

  40. Dobrý den, chtěla bych se zeptat, když mi vychází 58,7%, jestli už to je známka 3 nebo musím dosáhnout 59% a tudíž je to 4? Předem děkuji za odpověď.

  41. Měl bych docela zajímavou otázku. Uznají mi plurál od fish jako fishes, který se sice v UK nepoužívá, ale za to v USA ano ? Nebo CERMAT bere v potaz pouze UK angličtinu ?

    • Mám stejný dotaz. Ve škole se sice učíme angličtinu britskou, ale já osobně jsem zvyklá na americkou a americkou jsem používala i ve slohu. Uznají mi tuto odpověď?

    • Hádám, že to bude podle toho, co bylo SKUTEČNĚ možné v nahrávce slyšet, podle toho to taky bude hodnocené…… ;).

    • Myslím si, že ano, sama jsem to taky tak napsala. Mají hodnotící kritérie u US Angličtiny i u Britské angličtiny :). viz: novamaturita.cz

  42. No 2 chyby. Takové stupidní 🙁 uznají mi boxing room misto boxing ring? Nevím proc, ale slyšel jsem to tak 😀 no a spletl jsem si native/origin. Základní stupidní chyby, ktere me připravily o plny počet.

    • Mám přesně ty samé chyby 😀 bohužel budu mít ale 15 bodů dolů, protože to poslední cvičení jsem nepřepsala do archu..

    • tak to ti závidím..:) jen dvě chyby ja a angličtina to je děs přitom jsem měl cele 4 roky nejhůř na výzo 2 ..:(

  43. Dobrý den , chtěla bych se zeptat jestli je správně když jsem napsala do odpovědi captain and Hemingway ship – jestli to Hemingway navíc budou brát celé jako chybu?

  44. Dobrý den,
    Počítá se jako chyba, když jsem u poslechu o Ernestu Hengwayovi napsal: Fishes místo Fish?

  45. Dobrý den, chci se zeptat,jestli mi bude normálně uznáno,když jsem napsala místo paintings jen painting?

  46. Také mě zajímá, jestli mi uznají překlep capitan místo captain. Pokud ne, o bod mi uteče dvojka 🙁

  47. Dobrý den,
    chtěla bych se jen zeptat, proč je u 6 části 6. odpověď pravdou? V textu bylo, že nejkratší termín je dvoutýdenní kurz, ale že pro začátečníky jsou doporučeny 3 týdny. V odpovědi pak je napsáno, že pro začátečníkům se radí NEJMÉNĚ tři týdny, z čehož vyplývá, že by pro ně byly vhodné i čtyřtýdenní kurzy, toto tvrzení ale v textu nenajdete. Tam je jasně dáno, že jsou jim doporučeny JEN třítýdenní kurzy. Ano, je to slovíčkaření, ale myslím, že otázka nebyla položena příliš vhodně…

  48. Dobrý den,chtěla bych se zeptat,zda mi bude u pana Hemingwaye uznáno slovní spojení boxing place místo boxing ring.
    Děkuji za odpověď:)

  49. Dobrý den, chtěla bych se zeptat jak se hodnotí to, když jsem v záznamovém archu zakřížkovala možnost A, poté jsem si to rozmyslela a začernila ho, a pak tam to A zase chtěla dát ? napsala jsem to vedle do šedého pole. Bude to uznáno ? Když by se jednalo o bod, díky kterému bych zkoušku složila ?

    Děkuji za odpověď

  50. Napsal jsem Paiting art mám tu první skupinu SPO1 tuším….je to počítáno jako chyba? Děkuji za odpověď

  51. Dobrý den, je velká chyba napsat místo boxing ring jen box ring? Tuhle odpověď budete považovat za nesprávnou?

  52. Dobrý den,

    místo boxing ring jsem napsal boxring, myslíte, že by to mohlo být uznáno? Předem děkuji za odpoveď =)

    • The minimum stay is two weeks; for lower levels, three weeks are recommended

      advise-poradit, recommend-doporučit, je jim doporučen alespoň 3-týdenní kurz

    • Jo je to divny…
      Course with accommodation in a host family. The minimum stay is two weeks; for lower levels, three weeks are recommended.

    • The minimum stay is two weeks; for lower levels, three weeks are recommended
      v textu je, že doporučují alespoň 3-týdenní pobyt.

    • Je to napsané v třetím odstavci (pod tabulkou).
      „The minimum stay is two weeks; for
      lower levels, three weeks are recommended.“
      První část věty (před středníkem) je napsané, že min délka pobytu je 2 týdny. V druhé části (za středníkem) je, že začátečníkům ale doporučují 3 týdny.
      Nic si z toho nedělej, mám (i s mojí nejlepší kamarádkou :D) tu samou chybu.

    • Já jsem přesvědčená, že to pravda není, protože se v textu nikde nepíše o tom, že by žákům byl doporučen ALESPOŇ 3-týdenní kurz.
      Tereza

    • The minimum stay is two weeks; for
      lower levels, three weeks are recommended.

      V textu je přímo napsané, že pro začátečníky doporučují 3 týdny.

    • protože v odstavci: Course with accommodation in a host family. -> druhý řádek: „for lower levels, three weeks are recommended.“
      ….A na to se otázka ptá – zda je studentům s nižšími znalostmi doporučeno absolvovat 3 týdenní kurs.

      • neptá 🙂 ptá se jestli je doporučeno MINIMÁLNĚ tři týdny, v textu jsou pouze tři týdny, ani víc, ani míň

    • Jsem přesvědčený, že jsou možné obě varianty. Nicméně asi po 5 minutovém přemýšlení jsem usoudil, že právě takto to básník myslel.

      V textu je uvedeno, že minimální doba pro pobyt jsou 2 týdny, ale pro začátečníky doporučují 3. V odpovědi uvádějí, že pro začátečníky se duporučuje minimálně 3 týdenní pobyt.

    • „for lower levels, three weeks are recommended“ což je jinak řečeno právě to, na co se ptají ve 34. Tudíž pravda.

    • 34 Students at lower levels are advised to do a three-week course at least.
      Protože se v popisu kurzu píše „The minimum stay is two weeks; for lower levels, three weeks are recommended.“ a recommended a advised mají skoro ten stejný význam (doporučit a poradit)

    • minimální délka kurzu jsou dva týdny, ale oni doporučují pro lower levels tři týdny. To najdeš v textu. Nikde ale není uvedena maximální délka kurzu. A logicky, čím delší doba kurzu, tím lépe pro studenty 🙂

    • Zdravím,
      protože v odstavci „Course with accommodation in the Holborn Halls of Residence“ se píše – For lower levels, three weeks are recommended. (Pro nižší úrovně se doporučují 3 týdny.)
      A otázka zní – Students at lower levels are advised to do a three-week course at least. (Studentům na nižší úrovni se doporučuje nejméně 3 týdenní kurz.) Odpověď je tedy P

    • „34 Students at lower levels are advised to do a three-week course at least.
      >
      Course with accommodation in a host family. The minimum stay is two weeks; FOR LOWER LEVELS, THREE WEEKS ARE RECOMMENDED.“

    • Protože v textu je uvedeno: „The minimum stay is two weeks; for lower levels, three weeks are recommended.“ . Těmto studentům se je tedy doporučuje absolvovat alespoň třítýdenní kurz, tzn. P.

      • V tom prvním je to sice uvedeno za středníkem – což znamená, že ano, v tom případě to jsou min. 3 týdny, neboť to navazuje na tu větu předtím.. nicméně v tom dalším odstavci je to uvedeno jako samostatná věta a je tam ještě ke všemu napsáno nejprve, že minimum jako „above“ (nepamatuji si přesné znění), ale další věta pro ty lower levels už není jako nahoře – tedy navazující na minimum.. tudíž to má být ne .. je mi jasný, že vy, co to máte podle těchto výsledků, si budete stát za ANO, nicméně, zkuste se zamyslet a podívat se na to znovu má to být NE (nevyplývá to z textu)! 😉

    • Course with accommodation in the Holborn Halls of Residence. The minimum stay is as above. *For lower levels, three weeks are recommended*

    • Jejda, ten hlavní problém je v rozdílu slovíčka AT LEAST… že to – sice lehce, ale – mění nádech celého tvrzení… jinak prosím, už znovu nepište překlady… myslím, že to slečna i my ostatní zvládneme taky.. 😀

    • Dekuji za odpovedi, kazdopadne ani jedna me nejak extra nepresvedcila, protoze proste proto. Rekla bych, ze se to da pochopit obema zpusoby, takze me spis zajimalo neco proc PRIMO ano 🙂

  53. Dobrý den,
    jak to budete počítat za každou správnou odpověd dáte 1 bod? ale když jsem se dívala z minulých ročníků na řešení tak jste někde dávali i dva body jakto že letos všechno po 1 bodě

  54. Dobrý den,
    chtěla bych se zeptat, jestli mi bude uznána odpověď exotic fish (místo tropical fish) a captain of ship (bez členu). Díky za odpověď

  55. Dobrý den,

    chtěla bych se zeptat, jestli mi cermat uzná, když mám jenom „fish“, nikoliv „tropical fish“. A pak painting místo paintings.

    Díky za odpověď

  56. Dobrý den,mohu se zeptat..pokud me to utelko o 1.bod není tam nějaké zvážení ?Mám ještě vyšetření SPU 2..děkuji.

  57. Myslíte, že je špatně, když jsem v listeningu u Ernesta H. v otevřené úloze napsala captain´s ship? Vaše odpověď je jen captain. Díky 😉

    • ahoj, je to spatne, protoze se ptali, od koho dostal tu kocku, dostal ji od kapitana svy lodi, tvoje odpoved znamena, ze ji dostal od lodi kapitana, coz je nesmysl:(

    • No já bych řekla, že je to špatně. Protože captain´s ship je kapitánova loď. A kapitánova loď mu asi těžko dá kočku 😀 Ale třeba to uznají jako překlep 🙂

    • captain´s ship je určitě špatně, jelikož on dostal his first cat from a/an ……………………; a od kapitánovy lodě kočku nejspíš nedostal 🙂

    • myslim že to máš blbě podle toho že se ptali od koho dostal kočku? tak ji těžko dostal od lodě

    • Tak to jsi napsala ze ji dostal od kapitánovi lodi, takze by to uznat nemeli, kdyz je to spatna odpoved a jeste k tomu takova blbina..

    • Nejsem cermat, ale řekla bych, že vadí. Odpověď má být kdo – ten kapitán a ne co – kapitánova loď

      • No právě tam bylo od kapitány lodi, ale to by mi nevyšly 3 slova, tak jsem to takto blbě zkrátila. Každopádně si myslím, že by se ta věta dala pochopit i jinak: Hemingway dostal svoji první kočku Z kapitánské lodi? Nebo už mi dneska z toho hrabe. Já jsem asi dneska byla úplně hluchá a nevím co ještě 😀

  58. Myslím, že v té 3. poslechové části tvar „captain of a ship“ v CERMATU asi uznávat nebudou. V zadání bylo, že se smí použít pouze 3 slova a podle hodnocení CERMATU jsou i členy samostatná slova. Musím říct, že tahle položka byla poněkud matoucí. Sama jsem tedy obětovala člen a napsala „captain of ship“, aby to vyhovovalo požadavkům. Členy se dají v určitých situacích vynechat. Myslím, že kdo napsal pouze „captain“ vyhrál ;).

    • Nevidím v zadání napsáno, že jsou potřeba pouze tři slova. Napsala jsem „captain of Hemingway’s ship“ a nemůže to být chybou, když to takhle bylo řečeno v nahrávce. Domnívám se tohoto tedy.

    • Taky jsem přesně tohle napsala. :/ Já tam teda slyšela původně ,,captain of Hemingway´s ship“ ale také jsem si říkala, že tam mají být jen tři slova. :/ Možná že kdybych tam nechala původní ,,captain“ tak jsem udělala líp.

    • Udělala jsem to uplně stejně..:D..Člen padl za oběť..:D..Bála jsem se napsat jenom captain..:)

  59. Dobrý den,
    bude mi uznáno, když v poslechu u doplňování mám místo captain capitan a místo paintings paint?
    Děkuji

  60. Dobrý den,
    mám dotaz. Myslíte si, že mi uznají tropical fishs (zde, asi ne, nevím co jsem blbnul a připsal jsem tam to s, tohle slovo ani neexistuje takže ztráta) a captain Hemingway’s ship (gramaticky je to blbě, ale na gramatiku se udajně hledět nemá, vycházelo mi to na 4 slova a smělí být max.3 tak jsem vyškrtnul to nejkratší, tady si nejsem vubec jistý)
    Díky moc za odpověď 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *